Alla inlägg under december 2015

Av Helen Westerlund - 28 december 2015 23:25

Imorse, närmare 8, bar det iväg mot Ullared. Gabriel, jag och nästan hela familjen. Efter många timmars åkande kom vi äntligen fram till Gekås och där började shoppingen. Vi köpte jättefina påslakan med världskartan på som jag är riktigt nöjd med. Även lite träningskläder, fleecetröja, köksgrejer, soda stream osv.

Vi bor i en stuga här bredvid så vi åt mat här och sen slog vi på en film. Jag är så trött så jag gick precis och la mig. Ligger här så mysigt i mitt och Gabbes rum, på överslafen, med nya täcket.

Dags att sova, är ju trots allt en dag imorgon också!

Av Helen Westerlund - 26 december 2015 20:22

På julafton gick vi upp tidigt för att laga all julmat och städa eftersom min "familj" skulle komma och äta hos oss. Det blev dock bara Musse och Anna som kom. Trevligt ändå. Jag gjorde morotslåda för första gången och gjorde även egen rödbetssallad. Nöjd!

Vid 15 var det dags för nästa firande. Vi åkte hem till Gabriels familj och åt gott och öppnade julklappar. Vi fick sjukt mycket grejer! Jag var inte beredd på att jag också skulle få men jisses. Har nog aldrig sett så mycket julklappar i mitt liv haha. Vi fick iallafall massvis med saker till hemmet, som tex duschgel, dukar, handdukar, glas, fågelholk, ljusstakar, godis osv osv.

Vi somnade mätta och belåtna klockan tio efter en väldigt trevlig dag.

På juldagen jobbade jag 7-15 på Norden och sen åkte jag hem och tog en dusch, lite fix och sen åkte jag, Gabbe och Jenny till Hedemora och träffade alla hemkomna vänner. Riktigt roligt att se alla igen! Jag och G var nyktra och åkte hem när de andra gick ut.

Idag vaknade vi sent och åkte direkt till Långshyttan för lite mer julfirande hos farföräldrarna. Det var det den sista middagen, nu ska vi bara äta upp alla julrester i kylen...

Gabbe är på spelkväll ikväll så jag har myst ner mig i soffan med Randi och ser på film. Det blir nog tidig natt för mig, jag känner mig så trött. Ska ändå upp rätt tidigt imorgon så.
God jul!

Jag har gjort egna praliner och tryfflar. En med saffran, en med fikon och apelsin och en choklad. Satte dem i påsar, la i en lott, knöt ett band och vips, hur fin liten julklapp som helst!

Av Helen Westerlund - 20 december 2015 22:33

I onsdags började jag och Gabriel äta nyttigt. Nu var det dags! Vi åkte även till gymmet och körde ett pass. Det var länge sen jag var där. Har varit mycket jobb, man kommer hem sent och vill bara lägga sig och vila.

Det blev (såklart) rumpan som fick ta lite stryk. Hade blivit förkyld så tänkte köra lite lätt men blev svettig ändå, trots lätta vikter. Vi tog lite bilder, kollade form och teknik. Såg att jag var väldigt framåtlutad när jag gör squats så det ska jag jobba på.

Skippade gymmet idag eftersom jag blev sjukare efter förra passet. Och så fick jag nackspärr inatt. Det bara klickade till och så kunde jag inte röra mig. Huvudet var helt vridet åt höger och där ville det vara. Tog två alvedon och värmde en vetekudde och efter en stund kunde jag röra huvudet långsamt hur jag ville, utom helt åt vänster, och det är fortfarande så nu.

Jag hoppas både förkylningen och nackspärren ger med sig för imorgon ska jag jobba på Norden. Vore skönt att kunna vrida huvudet då. Ensam natt inatt, ska vara pigg imorgon bitti så nu är det dags att sova. Får hoppas det går bra.
Godnatt!

Av Helen Westerlund - 10 december 2015 06:17

Var på en ny förskola i tisdags. Dock bara två timmar. Igår var jag på Norden, på den grupp jag var i somras och nu sitter jag på bussen på väg till Hedemora för att jobba på Trollet i köket. Larmet stod på 05:20 och jag är så trött!

Igår efter jobbet gick jag direkt till teorin och sen hem och laga mat. Det blev korvstroganoff. Vi hade i ajvar vilket gjorde det smakrikt tyckte jag. Vi la även i olika grönsaker, som champinjoner, zucchini och paprika.

Ska kämpa mig igenom denna dag nu.
Vi hörs

Nya mysbyxorna från H&M. Love them!

Av Helen Westerlund - 6 december 2015 22:23

Jobbade idag också som resurs. 7-12. Kom hem vid tvåtiden, la mig i soffan och bara vilade. Har varit så trött idag och har somnat flera gånger.

Till middag åt vi fullkornspasta med bacon och grönsaker. Gabriel förlorade ett vad (träffa ketchupen i sopkorgen) så han fick laga mat idag. Jag är så sugen på risotto så får nog ta och laga det imorgon.

Sover ensam natt för G är hos en vän och lanar. Blir nog några dagars lan. Inte jätteroligt för mig men vad göra. Får lägga massa tid på missarna.

Nu ska jag borsta tänderna
Godnatt

Av Helen Westerlund - 5 december 2015 13:11

Har jobbat hela veckan i Gustafs på förskolan. Jag var med de yngsta barnen fram till torsdag och på fredag var jag med 4åringarna. Har haft en jätterolig vecka och dagarna har gått så fort! Har slutat mellan 1530 och 1630 varje dag, väntat på bussen och haft teori två av dagarna. Så det blev en del långa dagar när jag inte kom hem förens 19tiden.


Hur som helst har träningen fått ta smällen för allt jobbande. Känner att nu vill jag verkligen ta tag i det här och satsa på kosten, för den kan jag kontrollera även fast jag slutar sent och är trött, och sen ta träningen när jag har tid och ork. Jag har iallafall fått ryggträning av allt lyftande av småbarn så det är ju positivt.


Idag vakande jag och G lite före 7 och gick upp och satte oss vid en var sin dator. Jag tog med mig täcket, myste ner mig och såg på julkalendern. Jag sov någon timme och sen såg jag på Dr Phil och Café de Paris. Riktig mysmorgon/dag. Ska strax ta och fixa till mig lite, kanske äta något och sen gå till bussen för jag jobbar på Norden ikväll som resurs. 

Vi hörs!

Ovido - Quiz & Flashcards