Alla inlägg under maj 2015

Av Helen Westerlund - 30 maj 2015 21:10

Igår jobbade jag på Trollet 8 - 13. Skyndade mig hem, tog en dusch, fixade mig och sen kom Gabriel och hämtade upp mig. Vi åkte till Borlänge till Kupolen och gick lite där. Jag fixade min trasiga skärm också, äntligen. Jag köpte bl.a ett par Nike, en långklänning, två linnen, en bikini, Helly Hansen-strumpor, svarta jeans. På Ikea blev det en kruka, blomma, galgar och skålar.

Vi mötte upp hans syster och tog en fika med henne och sen fördrev vi tiden i bilen innan vi gick till bion som började kl 21. San Andreas såg vi. Bra film faktiskt. Dock snorkallt inne i salongen. Klockan 23 var filmen slut och vi åkte hem till mig och somnade på en gång. Några timmar senare skulle jag upp och jobba på Norden. Jag var resurs 7-12 och på Dagny 12-16.
Anna kom hit och vi bakade för Mors dag imorgon. Lite kakor åså.

Hur som helst hade jag en fantastisk fredag med min poop.

Av Helen Westerlund - 28 maj 2015 21:22

Igår blev det finfrukost hos Gabriel. Massa frukt toppat med kvarg. Mums säger jag bara. Lite Grimm till det så var det en perfekt morgon. Han skjutsade mig till Hedemora och jag jobbade 12 - 18 på EH och sen städningen på Gläntan. Anna kunde inte följa med och städa så fick göra det själv, vilket var ett misstag. Har nästan aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Lokalen är ju ett gammalt sjukhus och det är verkligen obehagligt där. Vad så rädd att jag nästan grät och jag städade inte ens klart. Skakade i en timme efteråt. Hemskt.

Imorse blev det hallongröt till frukost. Så gott! Idag städade jag först på Trollet, gick sen ut i parken med Gläntanbarnen, sen köket på Trollet och till sist städa på Gläntan. Fram och tillbaka.

Efter jobbet gick jag till gymmet. Kände att det var dags för det. Körde ben/rumpa och lite mage. Eftersom det var veckans första pass och jag inte hinner med gymmet imorgon tränade jag även lite biceps och bröst. Var ensam på gymmet så det var ju skönt. Avslutade med solning.

Tror jag tar och lägger mig snart. Är alltid så slut när jag kommer hem.

Av Helen Westerlund - 26 maj 2015 18:52

Idag fick jag sovmorgon och sov ända till lite efter 7. Jobbade 8:30 - 12:30 på Trollet och sen skyndade jag till Norden för vikarieträff. Vi fick våra scheman och lite info åså. Schemat ser bra ut men hade velat jobba lite mer. Men jag kan lägga mig tillgänglig så det blir nog några fler dagar iallafall.

Efter träffen cyklade jag tillbaka upp till Gläntan och städade, sen hem och duscha och nu sitter jag på bussen mot Säter. Sover hos Gabbelinen inatt eftersom jag börjar 12 imorgon.
Adios amigos!

Av Helen Westerlund - 24 maj 2015 21:35

Igår åkte jag och Gabriel till hans föräldrar och parkerade och sen gick vi till stugan vi skulle sova i. Var jättelångt att gå och var jobbigt tills vi kom på att jag kunde bära min axelväska på ryggen. Var massa hemska sniglar på vägen men en sån fantastisk natur. Vi stannade och hälsade på lamorna i säterdalen (är kär).

När vi kom fram grillade vi korv och sen la vi oss. Jättemysig liten stuga! Vi vaknade ganska tidigt, åt lite grann och sen vandrade vi hem. Tog en kortare väg denna gång. Så underbart väder att gå i!

Efter lite häng hos föräldrarna åkte vi till Dammsjön och paddlade kajak. Var så rädd innan men var faktiskt kul. Skrattade så mycket.
Efter det skjutsade han hem mig. Jag köpte thaimat och trampade iväg till mamma. Känns som jag varit rätt aktiv idag!
Jag är glad att han tar mig ut på äventyr!

Nu blir det att slöa framför tvn. Skönt att få vila lite!

Av Helen Westerlund - 23 maj 2015 16:36

Igår jobbade jag några timmar på EH, sen Gläntan, gymma (biceps, triceps & bröst) och sola, en snabb dusch sen fransförlängning. Tog ungefär 1,5 timme och kostade 950 kr. Fransarna blev väldigt långa men har nog börjat vant mig nu. Kommer aldrig vilja vara utan känner jag.

Umgicks lite med Anna och Leah igår och sen kom Gabriel och sov här. Och imorse var det bara att gå upp och jobba på EH igen. Fast det gick fort idag. Det var mycket folk och långa köer. Köpte tre tröjor och en klänning för 155 kronor. Är kär i två av tröjorna, huvtröjor utan ärmar.

Har fixat till mig och snart kommer Gabriel och hämtar upp mig så ska vi sova i Säter inatt. I en stuga. Myspys som vanligt.

Före

Efter

Av Helen Westerlund - 21 maj 2015 22:27

Jobbade till närmare halv 2 på Trollet och skyndade sen ner till bemanningen och fick tid för läkemedelsutbildning och lyftteknik. Cyklade sen tillbaka till Trollet och gjorde klart det sista och sen vidare till Gläntan. Anna och jag tog sällskap hem och har sen umgåtts lite med henne och Basel.

Klockan 19 gick jag till gymmet och körde axlar och rygg en snabbis. Kom massa killar sen och tog upp all plats så jag gick hem och såg på Hela Kändissverige bakar. Somnade dock framför tvn. Åt sallad från förskolan till middag/kvällsmat idag. Var inte hungrig så det passade bra.

Imorgon har jag bokat tid för fransförlängning. Läskigt. Konstigt att bli tjejig och rädd för att jag inte ska bli nöjd. Spännande.

Av Helen Westerlund - 20 maj 2015 21:55

Jag och Gabriel la såg några av Grimm och la oss sen vid 12. Han vaknade väl vid 5tiden och jag halvsov några timmar till. Blev inringd att jobba 9 - 11 på Gläntan så blev inte mycket sovmorgon ändå. Hann käka lunch (fisk och sallad) efteråt och sen iväg till EH. Stod i kassan idag, 12 - 18. Sen iväg till tredje och sista jobbet för dagen (städa). Jag fick hjälp av Anna så det blev klart på en timme.

Såg lite på tv hos Anna och nu sitter jag hemma och ser på Grey's. Längtar efter sängen! Har verkligen varit en låång dag. Kommer slockna så fort jag lägger huvudet på kudden.

Imorgon skulle jag jobba på Gläntan men behovet var större på Trollet så dom släppte mig dit. Men köksan (haha) hade erbjudit sig att vara i barngrupp så nu ska jag vara i köket istället. Vad dom krånglar, men nu är allt klart.
Godnatt på er.

Av Helen Westerlund - 19 maj 2015 20:39

Började 7 på EH men hann bara jobba till 10 för sen behövde dom mig på Trollet. Vikarierade i köket idag. Efteråt gick jag till Gläntan och sen hem och tvätta. Tillslut tog jag mig till gymmet. Hade verkligen ingen lust alls men blev 30 minuter ben/rumpa och 10 minuter mage. Avslutade med 20 minuters solning.

Innan gymmet åt jag Lindahls kvarg och nu till kvällen en smoothie. Blev tyvärr ingen middag idag heller. Åt nötter och blev mätt på det istället.

Sitter och ser på Hela Australien bakar medans jag väntar på Gabriel som sover här inatt. Har ju sovmorgon imorgon eftersom EH har öppet, så jag slipper slita mig ur sängen ifrån honom tidigt på morgonen.

Ovido - Quiz & Flashcards