Alla inlägg under mars 2016

Pw

Av Helen Westerlund - 30 mars 2016 11:43

Startade dagen men en pw i regnet. Hur skönt som helst! Samma runda som igår. Kan inte så många vägar här i Säter hehe.

Har precis gjort frukost. Min nya favoritgröt! Såhär gör jag:
1 dl havregryn
1 näve frysta lingon
En nypa salt
Lite kanel
1 tsk linfrön
Några nypor solrosfrön

Koka ihop!

Idag blev det inga frön (glömde) och så hade jag i en halv skopa proteinpulver med smak av apple pie. Sen toppade jag med ekologiskt jordnötssmör.

Av Helen Westerlund - 30 mars 2016 00:00

Imorse när jag vaknade gav jag mig iväg på en joggingtur i duggregnet. Eftersom jag sprang på tom mage var det som vanligt kämpigt i början men blev lättare efter en stund.
Över halva vändan är uppförsbacke så jag blev väldigt trött trots den korta tiden. Fick ont i bröstet och blev alldeles rosslig. Det var iallafall skönt att komma ut på en sväng igen.

När Gabriel vaknat åkte vi till gymmet. Jag startade med mage och sen blev det ben. Äntligen har höften blivit frisk så nu får jag försiktigt träna upp rumpan igen!

Nötfärs, tacokrydda, svarta bönor, zucchini,lök, chilisås med ris + fetaost, vitlök och oliver

Av Helen Westerlund - 29 mars 2016 00:58

Denna månads box innehöll en del och jag blev supernöjd!

Svarta bönor
Spirulina
Proteinflingor (äpple, kanel & chia)
Omega-3 tabletter
Raw bar
Glutenfritt knäcke (chia & vallmofrö)
Nötter och bär
Tidningen Hälsa

Knäcket ska bli kul att smaka och spirulina har jag aldrig provat så det ska bli intressant!
Och det var tur att jag fick nya flingor eftersom mina börjar ta slut.

Marsboxen var toppen!

Av Helen Westerlund - 29 mars 2016 00:51

Laktosfri hallonyoghurt, 1,5 tsk linfrön, proteinflingor och jordgubbar, och ett glas c-vitamin till det.
Tabletterna jag tar är magnesium och omega-3. Jag blir så mycket piggare av magnesium och c-vitamin! Jag märker verkligen skillnad.
Och proteinflingorna är mina nya favoriter! Så hårda och knapriga och små bitar av äpple i. Mums!

Av Helen Westerlund - 25 mars 2016 10:10

Hej! Det blev ett litet uppehåll för mitt liv är inte så intressant. Jag jobbar mest och träningen har gått segt. Men nu har vi satt igång igen och det känns så bra.

Det passar inte mig att gå upp i vikt och bli större. Det är inte jag. Jag är liten och gillar träning helt enkelt, så nu är det slut på detta. Jag ska vara nöjd mig mig själv och må bra.

Hur som helst var vi på gymmet i förrgår och jag var på bandet i 45-50 minuter. Joggade i sammanlagt 40 minuter medan jag såg på Sveriges Mästerkock. Fick dock ont i knäna och höger ljumske...men jag tror det gått över nu.

Gymmet håller stängt över påsk så det får bli lite hemmaträning.
Vi hörs.

Ovido - Quiz & Flashcards