Alla inlägg under november 2013

Av Helen Westerlund - 27 november 2013 22:44

Tänkte bara berätta att mina missar är världens underbaraste gulligaste finaste charmigaste snällaste bästa vänner i hela världen! Dom är verkligen guld värda och det finns inget/ingen jag tycker om mer än dom! ?

Av Helen Westerlund - 27 november 2013 22:28

Hejhej.
Ska ta och uppdatera er om dagarna som gått denna vecka.
I måndags ringde alarmet 05:20 och så for vi iväg till Åland över dagen. Vi var ca 2 timmar i Mariehamn och handlade lite och gjorde lite bankärenden. Halv 4 tog vi färjan hem till Sverige och vid 9 kom vi hem igen.
Praktik igår och idag. Öppnade båda dagarna. Hanin har tjatat om att få julpynta och idag gav jag med mig, så vi klistrade lite snögubbar och snöflingor på kylarna. Det blev finfint.
Nu måste jag försöka sova. Önskar att jag kunde få sova riktigt skönt och vakna utvilad. Icke.
Men vi hörs då!

Grönsaksblandning jag gjorde idag som såg så gott ut!

Av Helen Westerlund - 24 november 2013 11:18

Hola!
Gårdagen var väldigt trevlig! Vi åkte in till Kista och gick lite i gallerian innan bowlingen. Jag fick en vinterjacka av dom, en svart. Så snällt!
Klockan 19 började vi bowla på O'learys. Vilken härlig stämning där inne! Maaassa folk, hög bra musik och riktigt härligt. Det stod en DJ i mitten av banorna och spelade. Han spelade Macklemore - Can't hold us och videon visades på massa skärmar. Kändes nästan som det var live haha! Riiktigt härligt iallafall.
Efter två timmar åkte vi hem och käkade lite pizza, kollade film (G.I. Joe och The Other Guys) och sen slocknade vi rätt fort.
Ska strax väcka Anna och så ska vi gå upp och käka frukost och halv 3 går tåget hem.
Adios amigos

Av Helen Westerlund - 23 november 2013 13:36

Hej! Igår kväll tog Anna och jag tåget till Uppsala där vår kusin Juan Carlos och hans familj hämtade oss och så åkte vi till Märsta, där dom bor. Vi åt och drack lite och sen gick vi och la oss och Anna och jag slog på en film. Vi somnade inte förens klockan 5. Vi låg och pratade och skrattade. Klockan 11 tvingade vi oss upp för att käka frukost. Nu blir det dusch och fix för att sedan åka till Kista och bowla. Kul!
Vi hörs!

Av Helen Westerlund - 21 november 2013 21:44

Godkväll!
Är tillbaka på praktiken igen (igår) och dagarna rullar på. Vi sitter och löser korsord och sudoku hela dagarna! Förresten, jag började äta idag! Fick ont i magen men aptiten är nog tillbaka :)
Här hemma är Vincent klar med sin medicin. Skönt. Så han är utan tratt och pigg & kry.
Mamma blev smittad av mig (ops) så hon blev sjuk och ligger i sängen hela dagarna. Orkar inte vara hemma då så jag stannade till klockan fem på cafét igår och idag solade jag och följde med Alice på ett ärende.
Just nu liggsitter jag i sängen och tittar på Yes Man i väntan på Under The Dome. På tal om Jim Carrey så har Dum och Dummare 2 premiär i november 2014. Längtar!
Ska ta en snabbdusch nu
Bye

Av Helen Westerlund - 18 november 2013 18:55

Holaaa.
Igår natt vaknade jag på natten och hade riktigt ont i magen och upp mot bröstet. Jag låg och vred mig tills Randi la sig bredvid mig och då gick det över. Men sen fortsatte det på morgonen och så började jag spy..det höll på några timmar och jag ville bara dö. Det var SÅ hemskt. Klockan fyra idag åt jag några skedar ris och då var det 46 timmar sen jag åt sist. Gissa om jag var hungrig! Men som sagt fick jag bara i mig några skedar. Jag vägde mig imorse och vågen visade 46 kg. Det enda positiva med att vara sjuk haha.
Jag hatar ju att vara sjuk och brukar inte erkänna att jag är det så jag satte mig och slog in julklappar. Vägrar ligga i sängen hela dagen!
Imorgon blir jag hemma också men på onsdag ska jag nog ta mig till praktiken. Jag vill ju inte smitta Hanin men vill inte heller låta henne vara ensam. Så så fort jag är frisk blir det work igen.
Godkväll!

Av Helen Westerlund - 18 november 2013 14:14

Hej. Har inte orkat uppdatera något men måste ju berätta om min lilla Vincenzo. Han är hemma igen och ligger just nu tätt intill mig och sussar så sött. Han blev opererad i torsdags och fick komma hem i fredags. Han fick en tråd lindad runt käken för att få den på plats eller något. Tratt har han också så att han inte kan röra sina sår på benet och käken. I sex dagar ska jag ge honom antibiotika och smärtstillande samt tvätta såren med koksaltlösning. Allting går bra och han har blivit van med att äta och sova med tratten. Dock somnar han väldigt ofta sittandes. Stackars lilla vännen.
Kalaset gick på 7800 kronor hos Falu djursjukhus och 1200 hos Distriktsveterinärerna i Hedemora. Så alltså 9000 kronor sammanlagt. Jag samlade ihop alla mina sparpengar och betalade av 5100 kr till Falun. Nu har jag 20 kronor kvar.
Men allt för mitt lilla hjärta såklart!
Nu ska jag ta och tvätta hans sår.
Kramar från oss!

Av Helen Westerlund - 17 november 2013 12:06

Hejsan. Åt en kesofrukost med frön igår som smakade blä för keson var gammal. Annars är keso gott och bra så det blir nog det idag är igen. Iallafall så blev det lite träning igår:
20 minuter på bandet
Hastighet 8,5 - 12,0
Lutning 1,0
Sedan körde jag lite armar i ca 20 minuter. Även lite mage så den har jag träningsvärk idag. Hade faktiskt gärna gymmat lite mer, var helt ensam, men var tvungen att gå till Hanin och hämta en grej.
Jag sa ju för två månader sen att jag skulle köra 5:2 metoden men insåg att den inte var något för mig. Jag gilar att äta och det blir lite krångligt med jobbet åså. Nu har jag kollat in 8:16 metoden och den verkar vara mer min grej. Gör det ibland utan att jag ens tänker på det. Så jag ska inte följa metoden men ska göra så så ofta jag kan, och inte helger.
8:16 metoden innebär alltså att du äter som vanligt 8 timmar om dygnet och de resterande 16 timmarna är det no food.
Får se hur det går då!
Ciao på er

Ovido - Quiz & Flashcards