Alla inlägg under juni 2014

Av Helen Westerlund - 29 juni 2014 12:36

Tjeena. Har precis kommit ut ur duschen och jag känner mig som en ny människa! Så skönt!

Torsdag, när jag åkte till Norrköping var en riktigt hemskt dag. Hade noll koll på vart jag skulle så jag följde efter alla andra. Packningen var sjukt tung och väskan gick sönder på vägen. Jag gick två km (minst) för att komma fram och väl framme fick jag inte tag på Alice och Hannah. Jag fick sitta och vänta i mer än en timme. Det sög. Jag hade sällskap en del av tiden iallafall. Men nu har jag blåmärken över hela kroppen och sån träningsvärk. Skönt.

Tillslut kom Alice och Hannah gåendes som tur var. Vi gick sen till tivolit, förbi Iron Maiden och såg på Sam Smith.

Fredag bjöd på åska. Vi satt i bilen och så lyste himlen upp och inte ens en halvsekund efter kom världens åsksmäll så bilen skakade. Då hade det alltså slagit ner på campingen. Tur att vi satt i bilen! Vi käkade ostbågar, choklad och drack cider och shottade och sen vågade vi oss till tältet och satt där och drack. Vi gick och såg Broiler och sen blev det movits!. Maskinen kom ut på scenen och sjöng Limousin. Gissa om jag blev glad!

Igår var det dåligt väder och Alice var sjuk så vi åkte hem. Synd att jag missade Kanye West men vad ska man göra? Hade fått tagit tåget idag med all packning. Lät inte så lockande.

Känner mig halvdöd idag så det blir filmdag. Kanske går till Anna och ser på Ace Ventura. Ja så blir det nog.

Av Helen Westerlund - 26 juni 2014 17:55

Nu är jag på väg till Norrköping! Anna och jag gick från mig med all packning + en hundvalp. Åh herre jisses vad svetten rann när jag kom på tåget!!

Satte mig ner vid en gubbe.
- är du härifrån Hedemora?
- ja, eller egentligen från Åland.
- från norra geta?
- ja.
Haha så häftigt. Så satt vi och pratade i ca en timme tills han gick av. Det visade sig att han visste vilka vi var. Även en tjej som också skulle på Bråvalla deltog i samtalet. Det var lite roligt!

Nu ska jag åka i ca 1, 5 timme till sen är jag framme. Kommer tappa bort mig så behöver ett lycka till kan jag säga. Men vi hörs väl, förmodligen nästa vecka.

Av Helen Westerlund - 25 juni 2014 22:30

Idag blev det sovmorgon till klockan nio för jag började klockan tio. Anledningen var att jag skulle till Avesta lasarett och röntga käken så jag gick tidigare från jobbet. Det gick iallafall fort på lasarettet och jag får svar om ca en vecka.

På EH fick jag stå i kassan idag. Lovar det strömmade in folk i minst fem minuter, nonstop!! Kön var tio meter lång och så skulle jag lära mig kassan. Panik kan jag lova!

Igår kväll hittade jag äntligen en biljett till Bråvalla! Så imorgon halv fem åker jag dit till Alice och Hannah bl.a Är rätt taggad nu och jag hoppas verkligen jag får kul.

Nu måste jag faktiskt sova för imorgon ska jag gå till jobbet till halv åtta så att jag får sluta lite tidigare. Vi hörs väl!

Av Helen Westerlund - 22 juni 2014 21:37

Hallå. Nu är midsommar över för i år.
I fredags jobbade jag i Gammelgården till klockan 18 och efteråt åkte Anna och jag hem till mamma och käkade middag. Trevligt!

Igår blev det också jobb fram till klockan 17. Sen gick jag hem till Emma. Vi drack lite och åkte sedan till Säterdalen. Jag hade en rolig kväll trots kylan.

Idag skulle jag tydligen ha jobbat, fast det visste jag inte om. Ops. Var hem till Anna en sväng och myste lite med Quitana (valpen). När jag kom hem igen blev det middag. Lax, sparris, tomat, sötpotatis och champinjoner, allt in i ugnen. Gott!

Imorgon blir det jobb på EH igen som vanligt. Det är 4-5 personer som gått på semester så det blir nog en del att göra. Fast det är bara skönt och tiden går fortare. Nu ska jag hoppa in i duschen!

Av Helen Westerlund - 19 juni 2014 12:50

Hej. Jag har inte haft tid att skriva ett inlägg faktiskt. Jag har jobbat, varit i Borlänge, Säter och på introduktion. Nu är jag äntligen ledig idag men jag är fortfarande inte hemma. Får lite dåligt samvete att lämna katterna en natt. Mamma hämtade upp mig och så åkte vi hit till Borlänge. Har suttit på Skatteverket i ca 2 timmar nu. Hon ska fixa nytt id och det var kö osv.
Inte sov jag något inatt heller så ni kan ju ana hur trött jag är! Och riktigt hungrig också.

När jag kommer hem ska jag nog sova och njuta av min lediga dag. Sen blir det jobb i Gammelgården fredag och lördag tror jag.

Av Helen Westerlund - 14 juni 2014 23:35

Idag jobbade jag ju på Café Entré (min gamla praktikplats). Det var roligt att vara där igen och jag tycker om att jobba tillsammans med Hanin. Lite före klockan tre kom jag hem och då la jag mig i solen i två timmar.

Jag hade planer för kvällen men dom skrotades imorse, tyvärr. Så resten av dagen har jag inte gjort något speciellt faktiskt. Handlat, lagat mat och sett på tv. Jag såg nyss på "I am number four" som gick på tv. Verkligen min favoritfilm! Längtar tills (om) det kommer en andra film. Ojojoj säger jag bara.

Nu ska jag mysa ner mig i sängen med gosisarna och sova så gott. Natti.

Av Helen Westerlund - 13 juni 2014 23:51

Halloj. Idag hade jag min första dag som anställd på Erikshhälpen. Jag skrev på anställningsavtal igår. Känns bra men idag var den segaste dagen någonsin! Efter fikat (ca kl 10) kändes det som att jag jobbat hela dagen men egentligen hade jag inte ens avklarat halva jobbdagen.

När jag slutat gick jag upp på stan, till Hanin, och såg på studenterna som åkte på flaken. Vill också ta studenten. Igen. Sen blev det middag med mamsen.

Jag kom precis hem efter att ha åkt lite bil på stan. Det var sjukt mycket folk ute och massvis med fulla ungdomar. Alltså i typ 14årsåldern! Känns rätt skönt att jag vaknar nykter imorgon. Jag ska alltså jobba imorgon, på cafét, med Hanin. Ska bli kul!

Nu ska jag försöka sova, om studenterna kan sluta tuta. Godnatt!

Av Helen Westerlund - 11 juni 2014 22:28

Igår och idag var jag på introduktion på Skogsgården på Skönvik. Det blev krångel med personen jag skulle gå med så under dessa två dagar har jag gått med fyra olika personer. På Ängsgården hade jag tre olika. Så sasammanlagt sju personer fast jag bara skulle gått med två stycken. Så jag har kastats runt lite och känt mig till besvär. Jag har fått sett hur det funkar men känner inte att jag skulle veta vad jag skulle göra om jag fick jobba. Det blir iallafall en till introdag på ängsgården kom vi överens om eftersom jag känner mig mer osäker där.
Skogsgården känns bättre tycker jag. Där är jag nog hellre.

Efter jag slutat tog jag och Emma en cykeltur runt stadsberget på ca 9 km. Sen blev det middag (stekt lax, mammas hemgjorda potatissallad, ärtor, gurka och tomat) och till sist tv. Det är friidrott i Oslo så det kikade jag lite på. Det var även Macklemore & Ryan Lewis på mtv. Jag blev överlycklig när jag såg det och grät lite när jag såg Bens fina nuna, sen var jag tvungen att se på något annat. Ska se på reprisen sen. Längtar!!

Imorgon är jag på EH igen och ska då prata med Eva (the boss) om anställningen. Woo. Men nu ska jag sova. Night.

Ovido - Quiz & Flashcards