Alla inlägg under november 2016

Av Helen Westerlund - 30 november 2016 22:26

Hade planerat att dra till gymmet direkt efter jobbet (kl 16) men pga en pojkvän som sov fick jag gå hem först. Då ville han såklart ha en kram och då hamnade man under täcket i 2 timmar. Så skönt att bara mysa ner sig.

Efter många om och men åkte vi till gymmet och jag körde ett ryggpass. Älskar den brännande känslan i ryggen! Båda tränade på tom mage så det blev väl inte det köttigaste passet men helt ok!

Igår åt vi tonfiskröra med grönsaker och idag värmde jag tonfiskresterna i kastrull med pasta, tomat och sockerärtor. Godkänt men efter 3 måltider med tonfisk börjar jag tröttna...

Tonfiskröran innehåller:
2 burkar tonfisk
1-1,5 dl lättkvarg
Majs
Charlottenlök (godare med röd)
Kikärtor
Paprikapulver
Chillpulver
Salt & peppar

Av Helen Westerlund - 19 november 2016 21:33

Hej! Jag har inte bloggat på länge och jag tänker låtsas som ingenting.
Så.....
Jag har haft ett uppehåll med träningen nu i några veckor. Har helt enkelt inte tagit tag i det. Men idag tog vi oss dit.

Såhär såg mitt pass ut....

Intervaller på löpbandet.
Uppvärmning:
5 min pw 6.0
5 min jogging 7.0

Intervaller:
1 min löpning 13.0
1 min vila
x 10

Nedvarvning:
2 min jogging 7.5
1 min gång 6.0

Stretching & mage i ca 5 min

Jag lyssnar på Träningspodden med Lofsan och Almenäs och har fått detta intervallpass från dem.
De s.k Almenäsintervallerna är detta pass fast istället för stående vila joggar man. Eftersom jag inte tränat på länge och inte prestationstränar valde jag stående vila. Och det räckte bra kan jag säga. Kämpade mig igenom tionde intervallen och är helt slut i benen nu. Så nöjd!

Ovido - Quiz & Flashcards