Alla inlägg under maj 2014

Av Helen Westerlund - 31 maj 2014 16:35

Igår somnade jag ganska sent och sov rätt dåligt så när jag skulle upp vid nio var jag trött. Klockan tio gick jag till Erikshhälpen och köpte ett par tofflor och två stycken tavlor.

Jag låg sen ett tag framför tvn och så käkade jag lunch innan jag och Hanin åkte till Borlänge och handlade. Först på Axfood och sen blev det en sväng till Kupolen och Rusta. Jag köpte lite födelsedagspresenter, ett linne, balsam och ett par sportshorts. Hade en trevlig dag iallafall och det var kul att få vara med Hanin lite igen!

Måste berätta att katterna var så sjukt busiga idag. Randi sprang över mitt ansikte och slog ner mobilen i ansiktet på mig. Fick ett rivmärke på halsen. Oj vad jag skrattade åt dom. Underbart!

Nu ska jag nog ta en promenad, antingen med Anna och Bobby eller utan dom. Efter det ska jag käka middag. Lax blir det. Är väldigt hungrig nu så det blir gott.
Hörs!

Av Helen Westerlund - 29 maj 2014 20:51

Tjoho!
Idag vaknade jag före klockan 9 och låg då och såg på Våra värsta år. Standard när jag är ledig en veckodag.

Efteråt blev det en promenad innan frukost på fyra km. Det var rätt varmt idag. Blev även en promenad och jag gick ytterligare fyra km. När jag kom hem låg jag en stund i solen men det blev för kallt så jag gick in och duschade.

Nu ligger jag och ser på tv. Matprogram, love it! Imorgon är det sista jobbdagen denna vecka. Skönt men jag blir så förvirrad när det är söndag mitt i veckan!
Adios amigos!

Av Helen Westerlund - 27 maj 2014 22:45

Tjena. Igår morse mådde jag inte så bra så jag gick hem från praktiken vid elvatiden. Imorse vaknade jag klockan sju och kände mig lite förkyld så jag passade på att stanna hemma idag. Fick lite dåligt samvete men ska iallafall dit imorgon. Har sovmorgon till halv tolv och sen blir det nog lite att göra, beroende på hur mycket dom gjort medan jag varit borta.

Idag har jag mest legat och kollat på tv och läst tidningar. Men jag har även hunnit med en promenad på fyra km.

Nu ser jag på Geordie Shore och ska sen läsa boken "Ska vi slå vad?". Den är tråkig än så länge men jag ska tvinga mig själv att läsa klart den. God natt nu!

Av Helen Westerlund - 25 maj 2014 18:10

Idag är det mors dag så mamma, Anna och Musse kom till mig på middag. Jag lagade lax i ugn, potatisgratäng och sparris och sockerärter. Efteråt blev det tårta med chokladmoussefyllning och blåbär ovanpå. Mums.

Imorse tog jag en joggingvända. Jag förbättrade min tid med ca 3 minuter. 4 km på 27 minuter. Jag ska försöka få det under 20 minuter. Men jag börjar med 25. Det ska nog gå att klara av.

Jag har precis diskat för fjärde (!) gången idag och ska nu mysa ner mig i sängen och titta på tv hela kvällen. Bye.

SOL

Av Helen Westerlund - 25 maj 2014 15:03

Aloha. I fredags åkte jag ut till mamma och vi solade, käkade och tog en entimmes-promenad.

Igår kom mamma och hämtade Anna, mig och Musse och så åkte vi till henne igen. Vi solade och badade vid poolen hon har där och sen gick vi till en sjö och badade och solade där. Årets första dopp! Skönt var det.
Efter det käkade vi lite och åkte sen hem allihopa.

Älskar solen och sommar!!

Av Helen Westerlund - 19 maj 2014 16:16

Men tjena.
I fredags grillade Anna och jag (i ugnen för vi fick inte igång grillen) här hemma. Sen åkte vi hem till mamma och tog en promenad och kikade lite.

Jag vaknade på lördag morgon och käkade, joggade, diskade, stekte i solen, duschade, fixade mig och sen bar det iväg till Saaras mormor och morfar där "kalaset" för henne var. Det bjöds på massvis med god mat och dryck och på det blev det fyra sorters kladdkakor. Muns. Jag hade kul och tror Sillen hade det också!

Vid femtiden gick jag, Julia, Louise och Emma hem till Louise eftersom festen skulle vara där. Folket kom och vi hade en trevlig kväll.

Dagen efter blev det städning efter festen. Det var jäger i taket. Då vet man att det har varit fest. Älskar husfester!

Efteråt blev det bakiskäk. Korv och potatissallad. Sen åkte vi till farmen men det var massa folk där som förberedde för inspelningen så vi vågade bara kolla på kämpestugorna. Skön dag iallafall.

Idag fick jag reda på att jag inte ska vara på skor länge, bara prismärka. Jag ska vara mest på porslin istället. Det suger eftersom nu när jag tagit hand om skorna har jag varit sysselsatt. Vill inte gå runt utan att ha något att göra. Åh vad allt är jobbigt..

Av Helen Westerlund - 15 maj 2014 22:21

Hallå där såhär på kvällskvisten!
På praktiken idag har jag hållit på med skor nästan hela dagen, förutom att placera ut porslin. Ska fortsätta lägga fram några par skor imorgon också.

Idag blev det ett pass zumba med Anna och Isabel. Var inte alls lika roligt som det brukar vara. Jag tappade bort mig och det var svårt att hänga med i vad man skulle göra. Svettig blev jag iallafall. Har kört både zumba och pole dancing och jag måste säga att jag föredrar det senare. känns mer och var lättare. Dock blev jag inte lika svettig då.

Nu tänker jag försöka sova. Vincent får ligga och värma mina iskalla fötter. Godnatt!

Av Helen Westerlund - 13 maj 2014 21:52

Idag fyller alltså Vincent och Randi 3 år. Världens bästa missar blir stora.
Idag har dom fått massa mjukmat, godis och räkor. Jag skulle köpt någon råtta men det glömde jag bort. I och för sig har dom massvis med leksaker så det gör nog inget.
Nu ligger dom och sover så sött här bredvid mig i sängen men snart ska jag väcka dom för en omgång mat till. Hoppas dom haft en bra födelsedag! Det är dom verkligen värda. Jag vet inte vad jag skulle ta mig till utan dessa underbaringar. Dom har verkligen hjälpt mig otroligt mycket under svåra tider och alltid varit vid min sida oavsett.
Sjukt att man kan älska två missar så mycket! Det är dom enda två varelserna på denna jord jag kan titta på och känna i hela kroppen att jag älskar dom. Deras personligheter får mig verkligen att smälta.

Jag hoppas jag får många år till med mina bästisar. GRATTIS HJÄRTEGULL!

Ovido - Quiz & Flashcards