Alla inlägg under februari 2016

Av Helen Westerlund - 23 februari 2016 11:50

Beställde hem en Healthy box för någon vecka sedan. Igår kom den. Spännande att få testa lite nytt!

Boxen innehöll:
En tygkasse
Ekologiska majskakor
Yogi Tea med 9 olika smaker
Mangochips
Mörk choklad med tranbär och pekannötter
Mandlar
Vetegräs

Spännande med vetegräset. Stod och kikade på det på Konsum här om dagen.

179kr för en box och 489kr för 3 stycken. Den kommer alltså en gång i månaden.

Av Helen Westerlund - 23 februari 2016 11:41

Här är vårat!

Och så lite inspo

Bilder från Google

Av Helen Westerlund - 23 februari 2016 11:38

Alla hjärtans dag spenderades självklart med mitt hjärta.
Jag gick upp klockan 9 och gjorde en liten kärlekslåda till honom och sen gjorde jag en mysig frukost. Proteinpannkakor med frukt och bär.

Senare på kvällen såg vi på film och åt chips och dipp och ost och kex.
En mysig dag med med kärlek!

Av Helen Westerlund - 2 februari 2016 22:06

Hade ju min vision av hur sängen skulle se ut så vi for till Ikea och handlade. Det blev jättemysigt och ungefär som jag ville. Lite fluffigare och mjukare skulle inte skada dock! Och så en sängram såklart, men en ny säng får vänta lite.

Av Helen Westerlund - 2 februari 2016 21:59

Ännu en vecka på Konvaljen, vilket är skönt ändå. Är på minsta avdelningen denna vecka.

Middag igår blev biff, blomkålsmos och en sallad. Blev riktigt gott men vattnigt så det såg inte så fint ut.
Jag gjorde en mix av kvarg, turkisk yoghurt, müsli, frukt och bär till kvällen.

Idag lagade G middag. Bacon- och ostlindad biff med löktäcke med en lätt sallad bredvid.
Till kvällsmålet rörde jah ihop turkisk yoghurt och citronprotein och toppade med färska hallon och blåbär. Enkelt men gott!

Ovido - Quiz & Flashcards