Alla inlägg under maj 2016

Av Helen Westerlund - 31 maj 2016 12:17

Har varit sjuk sen i onsdags och sovit jättemånga timmar på natten men imorse vaknade jag halv 10. Jag tog en pw innan frukost eftersom jag bara var tvungen att gå ut i det fina vädret! En kort vända men det räcker. Uppförsbacke mest hela vägen och värmen gjorde det ganska jobbigt ändå!

Sen satte jag mig och solade en timme och nu har jag precis ätit frukost. Lättyoghurt med blåbär, solrosfrön och linfrön. Självklart satt jag ute (i skuggan) och åt!

Av Helen Westerlund - 25 maj 2016 13:30

 

Den här månadens box innehåll var bra tyckte jag.

-En tidning med recept och fakta om linser och bönor
-Finax müsli, palsternacka, björnbär och pumpafrö
-Tre smoothies från Semper
-Premium choklad, kakao saltlakrits
-Röda linser från Risenta
-Bar, goji'n'almonds från Parrots
-Bar, pumpafrö och honung från Friggs

Tyckte detta var en perfekt box med sånt jag tycker om!


Av Helen Westerlund - 20 maj 2016 22:10

Lite mat/frukostbilder som jag inte lagt ut. Jag har börjat på nytt jobb och jobbar nu en massa. Jag är ledig en dag på 12 dagar. Alla andra tar helg idag, jag laddar för morgonpass på korttids.
Det känns lite som förut nu, när man hade en massa jobb. Nu har jag 3 stycken och det räcker gott och väl.
Det är alltså min ursäkt till dåligt uppdaterade!

Av Helen Westerlund - 20 maj 2016 22:04

Till frukost blev det proteingröt från HW, toppat med bär. Nässelbröd som mamma bakat med vår egen ruccola på och en shake med pwo från Femimal.


Sen blev det en långpromenad runt Ljustern. I varje uppförsbacke joggade vi. Regnigt var det men det var faktiskt bara skönt.


Lunch blev pasta carbonara från igår.


Till kvällsmat gjorde jag äntligen min älskade risotto. Love it! Rev i zucchini och som all annan mat denna dag toppade jag med ruccola.

Av Helen Westerlund - 7 maj 2016 12:39

Idag är det lördag och cheatday så struntade i gröten och tog två mackor och en persika och satte mig på balkongen och njöt.
Det är visserligen skugga på balkongen hela dagen nästan men jag brände mig ju rejält i solen igår så det passade bra.

Har legat ute och läst i solen nu (solat ryggen) och ska strax fara iväg till Rättviks marknad. Tänkte leta efter något flottigt och smaskigt att äta.

Jag har skött mig bra denna vecka med maten. Har ätit sallad eller tagit en shake och till kvällen en frukt.

Men som sagt, idag blir det fläsk!

Av Helen Westerlund - 5 maj 2016 23:57

Smoothie gjord på banan, blåbär, mandelmjölk, turkisk yoghurt, vetegräs, spirulina och linfrön. Ful men god.


Har blivit förälskad i välling nu. Fullkorn och utan socker. Imorse åt jag med blåbär och russin. Muuums.


Och två middagar från veckan. Couscous och en tonfisksallad.

Ovido - Quiz & Flashcards