Alla inlägg under juli 2016

Av Helen Westerlund - 27 juli 2016 12:21

Här om dagen åkte vi till Borlänge och köpte mig ett par fotbollsskor. Brukar bolla lite med Gabbe ibland så tänkte leta på mig ett par. Och jag kom lindrigt undan med 100(!) kronor!
Jag har invigt dem också. Härligt!

Slutar jobbet kl 16 idag och ska hinna med lite fotboll eller ett gympass. Det visar sig. Ikväll blir det nog bio.

Av Helen Westerlund - 25 juli 2016 08:35

Jobbade 6 dagar förra veckan och avslutade med en delad tur igår. 7-14 16:15-21:15. De hade krånglat till det rejält med lite personal men det fick gå ändå. Slutade med en kvarts övertid. Var helt slut när jag äntligen kom hem.

Då hade Gabriel ordnat med strips (som jag beställt av honom tidigare) och chips med dipp och så blev det några avsnitt HIMYM i soffan. Sen stupade jag.

Pga av värmen och krångel blev det inte mycket mat igår. Gröt, chokladdryck och en korv med bröd stod jag mig på hela dagen.

Idag ska jag bara ta det lugnt och njuta av en dags ledighet!
Det tycker jag att jag är värd.

Av Helen Westerlund - 21 juli 2016 21:27

Stuvade makaroner och köttbullar


Chili con carne


Korvstroganoff och polkabetor i vinäger


Underbara välling med färska blåbär. Jag dricker fullkorn utan socker. Enligt mig är den helt klart godast.

Av Helen Westerlund - 21 juli 2016 21:22

Jag och Gabriel åkte till Åland förra helgen. Vi fixade lite på gården, var i stan, åt gott, fixade på gravarna, solade och badade och så visade jag honom runt lite.
Fina fina Åland.

Av Helen Westerlund - 21 juli 2016 21:18

Ettårsdags"presenten" när jag bjöd på mat på Oleary's. Jag tog den smaskiga ceasarsalladen.

Och 22årsdagen började med ostbricksfrukost och resten spenderades på jobbet.
Jag fick bästa presenterna av Gabbe! Mandolin, Jamie Oliver-kniv, bärplockare, billaddare. Så nöjd! Sen annat fint av Anna och mamma.

Av Helen Westerlund - 21 juli 2016 21:12

Månadens box innehöll 3 bars, en hallonchoklad, lakrits, tepåse, müsli och en dricka.

Var så länge sen jag fick den att jag inte orkar kolla upp vart allt kom ifrån men ni ser nog någorlunda på bilden.
Lakritsen har jag smakat och den var en höjdare!

Mat

Av Helen Westerlund - 6 juli 2016 00:16

Har inte varit speciellt nyttiga måltider men nu har jag gjort matlådor så att det bara är att snabbt värma på en sån.

Av Helen Westerlund - 6 juli 2016 00:11

Äntligen har vi varit och köpt ett nytt gymkort! Har längtat efter det.
Igår körde jag (såklart) rumpa/ben. Min favorit! Gissa träningsvärken idag....

Idag tog jag 35 minuter på cykeln. Svetten bara rann och det är så underbart. Jag blir ju väldigt röd i ansiktet vid konditionsträning men det är något jag måste sluta skämmas över. Det hindrar mig många gånger.
Hur som helst slår inget när det rinner i ansiktet.

Ovido - Quiz & Flashcards