Alla inlägg under januari 2014

Av Helen Westerlund - 31 januari 2014 22:37

Hejsan.
Idag var det UF-mässa i gallerian så det blev en del folk för oss. Jag fick även träffa massa gamla lärare från gymnasiet. En bra jobbdag var det iallafall.

Efter jobbet gick Anna och jag hem till henne och sen ner till hemköp. Där träffade vi Robyn och Corinne som vi gick runt och pratade lite med. Trevligt.

Hemma lagade jag crêpes med dill- och räkfyllning. Mums måste jag få säga. Jag skalade räkorna själv, det var min första gång och var äckligt och hemskt men det gick över. Stackars små räkor som man sliter isär. Blä.

Nu ligger jag och kollar på film. Rätt skönt men känner nästan att jag skulle kunna hoppa över helgen. Behöver vila och jag älskar att vakna upp på lördag morgon och bara kunna ligga kvar i sängen. Händer inte ofta. Trots detta känner jag att jag vill göra något. Helgerna betyder ofta fest, vänner och kul och förut även mys, så det är inte roligt att vara hemma, när man tänker på vad man kunnat gjort istället. Men får inte låta mig deppa. Är ju på sånt skratthumör. Hade bara velat delat det med någon. Men Vincent får duga nu.

Nu tänker jag skrattar lite till filmen jag ser på och sen sova. Förhoppningsvis gott!
Ha en bra kväll

Av Helen Westerlund - 29 januari 2014 22:56

Hej. Idag var jag på jobb som vanligt. Var själv i några timmar men det är ju inga problem längre. Efter work gick jag en sväng till syster och fick hem en kasse kläder med mig hem.

Lagade middag idag och det blev lax med chilitäcke och rotfrukter i ugn (potatis, kålrötter, morötter, rödbetor och lök) med hemmagjord romsås och coleslaw. Gott, men mycket så katterna fick halva laxen.

Idag har träningsvärken varit på mig. Jag har känt under dagen hur det blir värre och värre. Dag 2 är alltid värst. Anledningen var att jag körde ett träningspass här hemma med en kettlebell. Skön träning och rätt kul!

Nu ligger jag i sängen, redo för sömn, med lurarna i öronen och katterna bredvid mig. Så godnatt då!

Av Helen Westerlund - 27 januari 2014 22:46

Hej. Lördagen blev toppen! Man kan inte ha annat än det med dom där människorna. Vi förfestade hos Alice med Sanning & konsekvens och Social roulette. Riktigt kul! Vi åkte sen till Falun och efter lite krångel gick vi in på Etage och dansade och hade kul. Träffade en gammal bekant, vilken överraskning. På väg hem käkade vi världens godaste hamburgare (tyckte jag då iallafall). Härlig kväll!

Så fort jag vaknade imorse var huvudet fullt av tankar. Kände mig nere och har haft lust att gråta nästan hela dagen. Ont i magen och konstigt känsla. Hatar såna här dagar.

Nu ska jag lägga mig och läsa i Hemmets veckotidning. Standard måndag.
Godnatt nu!

Av Helen Westerlund - 25 januari 2014 16:35

Efter en månad exakt är jag nu tillbaka här! På juldagen åkte jag och Jenny till Säter och där tappade jag mobilen i marken så halva skärmen slocknade och blev grön, sen tappade en vän den så den blev helt svart. Lämnade in den i Borlänge och fick vänta i 3 veckor på den. Jag ringde och ringde utan svar. Tillslut svarade dom och sa att den varit klar i 2,5 veckor....Det blev massa tjafs åså men löste sig sen, 1300 kronor senare. Så nu har jag min phonie här igen och det känns så skönt med internet och en riktig telefon igen! (Hade en surfplatta under tiden).

Nyåret var lyckat. Jag firade Anna på 21årsdagen, drack lite med henne m.fl, gick till Alice och drack med folk och drog sen iväg till Jansson i Säter(+ Jenny). Så jag fick fira med massa vänner och hade väldigt roligt och fick vakna upp på bästa sätt.

Det nya året har rullat på som vanligt med praktik/jobb. Inte lika happy som vid årets slut men det blir bättre.

Igår var jag ut i Borlänge, på Flamingo och hade kul. En lyckad kväll. Idag blir det kanske Etage i Falun. Orkar egentligen inte, är så trött och icke sugen på alkohol men jag får se. Nu tänker jag nog ta något att käka och sen göra det jag bestämmer mig för att göra....we'll see.
Ciao!

Ovido - Quiz & Flashcards