Alla inlägg under juli 2015

Av Helen Westerlund - 30 juli 2015 21:26

Min poop kom hem från London och vi såg på film och myste. Så skönt att ha honom här igen. Morgonen därpå tog vi bussen till Säter och uträttade lite ärenden, tog en sväng förbi föräldrarna och sen hem till honom. Vi somnade ett tag och sen åkte vi till kupolen. Hem till honom, spela lite, mysa lite och sen hem till mig. Vi la oss vid 12 och klockan 6 var det upp och hoppa för mig. Jobb 7 - 15:30. Somnade på hans bröst innan jag skulle gå så vaknade med panik men hann ändå i tid till jobbet.

Anna och mamma ville fira mig i efterskott så vi åkte och käkade. Jag tog fläskfilé Oskar (passade på när dom bjöd). Fick ett ljusfat, små blommor, ett balsam och en köksmaskin, som jag önskat mig! Blev jätteglad!

Nu är det dags för mig att sova så jag orkar jobba imorgon. Godnatt!

Äntligen har Hemköp fått proteinpuddingen! Som jag längtat. Jag köpte 3 stycken och jag tycker det smaka exakt som Jacky. Alltså en pudding jag åt när jag var yngre, på Åland. Jacky utan dåligt samvete alltså. Perfekt!

Av Helen Westerlund - 28 juli 2015 22:51

Jag har tagit på mig storstädning på förskolorna så igår och idag har mamma och jag slitit som djur i 8 timmar om dagen och sen hem till mig och rensa och lämna bort grejer. Puh. Imorgon tänker jag vara ledig men mamma kör lite på Gläntan ändå.

Har varit lite med Anna och Cazandra och sen har jag städat. Ligger just nu i soffan och lyssnar på musik i lurarna och väntar på Gabriel som kommer hem idag. 1,5 timme kvar..
Ska se Dear John som går på tv för att fördriva tiden lite. Finns en chans att jag somnar också..

Av Helen Westerlund - 26 juli 2015 21:06

Igår jobbade jag 7-16 men precis när jag skulle gå hem ringer chefen och frågar om jag kan stanna längre. Så det blev 4 timmar extra. 13 timmars jobb, utan rast...klirr klirr.

Imorse vakanade jag klockan 8 och slog på tvn. Frukosten åt jag i sängen medans jag såg på Dr Phil. Underbart. Sen gick jag till gymmet och tränade. Blev rygg, biceps, triceps och axlar.
Hem och duscha, tvätta och rensa ur i lägenheten. Rensar bort så sjukt mycket kläder att jag knappt har några kvar. Känns verkligen som jag slänger bort gamla mig. Så skönt!!

Träffade Saara en kort stund och sen jobb 14:30 - 21:30. Dvs att jag slutar strax. Tror nattpersonalen kommer nu så ska kila iväg och byta om. Ciao.

Av Helen Westerlund - 24 juli 2015 22:21

I tisdags ringde aldrig mitt alarm men jag vaknade kl 7 ändå. Stressade ihjäl till jobbet och sen blir jag typ tvingad till att jobba till 21 istället för 15. Var ensam från kl 16 och det blev en rätt jobbig kväll men det gick. När jag slutat kom Gabriel till mig och vi gick och tränade och såg sen på film till inpå morgonen.

Var till vårdcentralen på onsdagen och sen åkte jag och pojken till derad stuga och grillade med hans bror m.fl Blev tyvärr regn men gick ändå.

Idag jobbade jag 7-16 och när jag slutade kom Gabriel hit igen. Vi åt thaimat och bara låg och myste. Han åker ju till London inatt så vi sa hejdå. Är väl inte direkt på topp just nu men är ju bara 4 dagar. Är bara jobbigt att säga hejdå ändå. Ska väl försöka sova nu då. Får ligga och krama om mina två gullisar och sen jobb imorgon.
Night.

Av Helen Westerlund - 20 juli 2015 13:35

I fredags vaknade jag bredvid min pojk och mina två missar. En liten myshög. Han behövde sova så jag gick upp och gjorde frukost. Tomteplättar, bacon och ägg. Vi gymmade en stund senare. Hade druckit pwo så mådde skit och var så svag, klarar inte av sånt. Träningsvärk fick jag iallafall.

Vi åkte hem till honom, stressåt och han for till jobbet. Jag gick och träffade lite folk på stan och sen hem och lägga mig. Han kom hem på morgonen och vi åt gröt och sen somnade vi. Vi skulle åkt till Stockholm men det blev inte av. Jag satt vid datorn och greja medans han fick sova ut.

Ost och kex blev det sen och Ace Ventura. Mys. Han skjutsade hem mig och for till jobbet. Jag följde med Anna, Leah och Musse ut på Liljan i Borlänge. Kul kväll.

På morgonen när Gabriel slutat kom han hit. Vi pratade lite och sen sov vi. Vaknade sent, köpte mat och såg på Jackass. Sen for han till jobbet.

Idag har jag gymmat och städat lite. Börjar jobbet om en halvtimme. Får se om jag jobbar ensam ikväll eller inte. Skulle tro att jag gör det. Dags att fixa till mig nu så vi hörs.

Av Helen Westerlund - 16 juli 2015 23:56

Världens bästa födelsedag med väldens bästa kille. Hotell och indisk mat i Gävle och sen Furuvik med djur, hav, sol och bad. Fantastiskt!

Av Helen Westerlund - 12 juli 2015 22:30

Idag när jag kom hem från jobbet stod Gabriel utanför dörren och väntade. Vi åkte ut till mamma där hon, Anna och Bella var och fixade. Vi firade mig en dag i förväg eftersom Anna och jag inte hinner ses imorgon pga jobb.

Hur som helst åt vi god mat och en misslyckad tårta. Slutade väl inte på bästa sätt, som alltid på speciella dagar, men vi åkte hem och boo låg och höll om mig tills jag och Anna gick på bio. Magic Mike XXL. Ohlala. Bra film som jag gärna ser igen. Liiite seg men rolig.

Sova nu och upp och jobba imorgon bitti och sen iväg med babe. Längtar.

Av Helen Westerlund - 11 juli 2015 21:59

Igår jobbade jag 7 - 16. Dagen gick hur fort som helst. Skyndade hem för att duscha och sen vidare till tatueringsstudion för att fylla på kroppen med lite bläck. Jag gjorde 3 stycken små nya och fyllde i flygplanet. Allt gjorde jätteont men låret var absolut värst. Alla gick fort och nu sitter dom ju där så jag är nöjd.

Lite senare kom Gabriel och hämtade upp mig och vi for till Borlänge. Vi köpte mat, hälsade på hans systers lilla bebis och sen blev det bio. Vi såg Jurassic World. Riktigt bra film faktiskt! Sen åkte vi hem och såg på Grimm (jag sov) och sen var det läggdags.

Imorse åt vi tacos till frukost (kl 13) och sen gick jag till jobbet. Jobbade ensam ikväll men det gick faktiskt hur bra som helst. Nu ska jag sova för jag börjar klockan 7 imorgon. Så godnatt!

Ovido - Quiz & Flashcards