Alla inlägg under september 2015

Av Helen Westerlund - 3 september 2015 15:05

Hejsan! Blev ett lite längre uppehåll än väntat tyvärr, men jag hann iallafall slänga in ett inlägg om resan till Turkiet igår medans jag väntade på bussen (eftersom jag missade den första..).


Så hur ser livet ut nu? 

Flyttade alla mina saker till Gabriel och sov där en natt, sen åkte vi till Turkiet. Vi hade allt klart när vi kom hem på måndag morgon. En lägenhet i Västerås och alla våra saker i flyttlådor. Vi skulle åka med ett flyttlass på tisdag men fick inte tag på killen som skulle hyra ut lägeheten så vi fick ringa grannarna och fr¨fa vem hyresvärden är. Hyresvärden berättar då att killen haft husrannsakan, poliserna varit där och att det inte ens var tillåtet att hyra ut i andra hand där. 


Vi hade kunnat fixa en ny lägenhet men kände att vi kan lika gärna stanna i Säter och jobba. Jag fick inte alla kurser jag behövde heller på basåret och jag känner att jag hellre jobbar än pluggar just nu. Så inte är vi missnöjda inte!


Vi fick besked om att vi skulle vara ute ur Gabriels lägenhet sista augusti så det blev rätt bråttom att fixa en ny, men som tur var fick vi en fin lägenhet på Åsen. Efter en herrans massa bärande upp och ner för trappor är vi äntligen klara med flyttandet och städandet. N u måste vi bara packa upp det sista här i lägenheten, sen är allt klart! 


Jag jobbar fortfarande på Norden och Olympica som vikarie och idag var jag på möte i Stora Skedvi skola eftersom jag också ska ligga tillgänglig där, och så kontaktad jag precis säters förskoleområde också. Ska även plugga de kurser jag behöver för att få behörighet till det program jag vill gå på högskolan och även börja med körkortet.



Sitter nu här med min nya snygga dator i knät, med solbränd kropp, i nya fina lägenheten, med min missar bredvid i soffan och min älskade sambo sovandes i sängen och bara känner att detta kommer bli hur bra som helst.

Av Helen Westerlund - 2 september 2015 07:30

Veckan i Alanya var underbar. Vi bodda på Akya App Hotel med 50 meter till standen.

En vecka med sol och bad och dagliga promenader till affären. Vi hann med en sväng till borgen också men det var stängt eftersom det var sen kväll.

Vi åt på en svensk restaurang som heter Elite där jag tog vegetarisk gryta som hade en liten brinnande sten under grytan när den serverades. Servitörerna bjöd på rolig underhållning i form av dans.

Behövde verkligen sol och vila, och att få uppleva den med min man var perfekt. Nu längtar jag bara tillbaka!

Ovido - Quiz & Flashcards