Alla inlägg den 20 januari 2016

Av Helen Westerlund - 20 januari 2016 22:11

I lördags var G borta hela dagen så Anna kom på besök. Jag lagade trerätters till oss när han kom hem och tände ljuskronan och myste. Jag lagade toast skagen till förrätt, entrecote med morötter, sötpotatis och potatis i ugn med sallad till huvudrätt och till efterrätt blev det chokladmousse med hallongelé toppat med riven vit choklad. Inte väldens godaste mat men helt ok ändå! Vi tog ett härligt bad och däckade i sängen halv 4.

Igår när jag kom hem från en lång dag på jobbet brann ljusen i takkronan igen. Gabriel bjöd på kyckling, ris, grönsaker, tsatsiki och vitlöksbröd. Vilken tisdagslyx va?

Idag blev det "bara" korvsoppa. Den som mamma alltid gjorde när vi var små. Korv, lök, morötter och potatis. Jag tillsatte även sötpotatis. Mums!

Av Helen Westerlund - 20 januari 2016 22:02

Har jobbat och slitit på förskolan förra veckan och halva denna. Vi har varit kort om personal den här veckan (och vilda barn) så har varit ganska utmattande. Det tar ungefär 10 timmar från att jag går upp till att jag kommer hem igen, så jag är rätt trött när jag kommer hem!

Jag somnar på soffan och sover sen dåligt på nätterna pga Gabriels sovrutiner och massa tankar. Är inte på topp nu! Men bara att kämpa på sista dagarna.

Jag fick även jobb på den avdelningen jag är på nu, varje fredag fram till sommaren. Jag vet inte riktigt hur jag känner för det. Skönt att ha klart jobb men kommer känna mig så låst..

Läggdags nu, och får förhoppningsvis sova någorlunda inatt.
Night.

Ovido - Quiz & Flashcards