Alla inlägg under augusti 2014

Av Helen Westerlund - 4 augusti 2014 21:55

Skogsbranden i Västmanland skrämmer mig. Uppåt 10 000 hektar som brinner. Och t.o.m helikoptrar från Italien kommer för att hjälpa till. Det väntas ta hela augusti att släcka den. Det här ör verkligen stort, därför det är så skrämmande. Och jag kan inte låta bli att tänka på alla stackars djur i skogen. Blir så ledsen när jag tänker på det. Åh jag hoppas detta får ett slut snart!

För övrigt så har jag jobbat som vanligt idag. Varmt och jobbigt..
Efter jobbet kom Anna och David hit och vi satt ute och spelade kort.

Just nu ser jag på Resurrection. SÅ bra serie! Varje avsnitt är spännande och lite läskigt också. Alla borde se!

Av Helen Westerlund - 3 augusti 2014 22:49

Igår efter många om och men blev det party. Satt och drack lite hemma helt ensam och sen gick jag ut på krogen här i stan. Där träffade jag Jullan som jag spenderade kvällen med. Sen kom Jenny och Freddan till stan också och vi satt ett gäng och drack på Halvan.

Vid stängning bestämde vi oss för efterfest. Så vi for till Säter där vi mötte upp några andra. Vi spelade kort och drack ända till klockan 7 eller nåt. Jag blev riktigt trött mot slutet så jag la mig en stund innan grabbarna men dom härjade vidare så det blev nog ingen sömn förrens 9tiden säkert.

Så klockan halv 4 gick jag upp och gick till bussen med destination hemåt. Hatar att ligga i sängen sådär länge! Fast beror väl helt på vem man ligger bredvid.

Hade en awesome kväll/natt/morgon iallafall men har mått desto sämre idag.
Stort tack till mina fina vänner!

Av Helen Westerlund - 2 augusti 2014 18:27

Sista kvällen på Åland gick vi hem till en vän och tittade på hans duvor och drack te och lite vin. Resten av kvällen såg vi på film. Dagen därpå solade jag, packade och sen iväg till färjan som gick kl 13.

När vi kommit i land sa Anna och jag hejdå till halva styrkan och så tog vi bussen till Uppsala där mamma stod och väntade. Vi handlade i flera timmar i Gränby. Hittade bl.a skor, linne, kalender, hörlurar, laddare osvosv.

Åland var underbart iallafall! Längtar till nästa år.

Ovido - Quiz & Flashcards