Direktlänk till inlägg 23 december 2013

Vilken natt!

Av Helen Westerlund - 23 december 2013 23:19

Hej.
Igår kväll sov jag hos Saara och vi kikade på tv och hade det mysigt. Sen när vi skulle lägga oss fick jag väldigt ont i käken och huvudvärk. Jag brukar ha ont i käken ibland(den är trasig) så var väl inte så mycket med det. Sen kände jag hur mina tummar var bortdomnade. Sen efterhand börjar ett finger i taget domna bort på högerhanden. Även läpparna. Men efter ca 15 minuter försvann det. Jag började se suddigt och ljus på höger öga och hörde knappt. Det läskigaste var nog att jag inte kunde prata. Jag fick inte fram hela meningar och kom inte på vissa ord. Riktigt läskigt!
Jag vaknade runt klockan två och hade så sjukt ont i käken och huvudet bultade extremt. Jag bara låg där och grät. Saara gav mig en värktablett och vi ringde sjukvårdsupplysningen som sa att jag var tvungen att ringa 112 eftersom bortdomningar kan tyda på propp. Rinde dit och efter lite prat sa dom att jag skulle ta mig till akuten i Avesta. Jag hatar sjukhus så jag försökte somna om, vilket jag gjorde efter ett tag, och vaknade sen med bara liite huvudvärk på morgonen. Då blev det upp och hoppa till jobbet.
Känns ju lite dumt om det hade varot något allvarligt och jag sket i sjukhuset. Men jag mår nog bra nu!

Idag var det iallafall sista dagen på cafét sen är vi lediga till på fredag! Skööönt! Kommer nästan sakna alla stammisgubbar som är så gulliga. Dom önskade mig god jul och skämtade om att jag skulle ligga snorfull på stan. "Lova att du inte blir så full så vi hittar dig liggandes på stan". Haha sjuklingar.

Nu ska jag nog sova, för imorgon är det massvis att göra. Julafton imorgon och noll julkänska. Tråkigt. Men ser fram emot all matlagning iallafall! Så godnatt på er

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Lat

Av Helen Westerlund - 10 maj 2017 00:18


Hejsan. Har jobbat två 7-16:15 och då brukar det inte bli något gym så jag har mest tagit det lugnt. Har inte ens pluggat...så lat. Igår lagade jag middag åt mig och Gabriel. Kött till honom och tzayspett till mig. Kände att det var länge sen jag ...

Av Helen Westerlund - 7 maj 2017 23:09

Måste visa min nya tattoos! Räven tog 5 timmar men så värt det. Är jättenöjd! Nr 11 jag gjorde veckan före med Anna. ...

Av Helen Westerlund - 7 maj 2017 23:02

Jag förstår inte varför det går så dåligt att uppdatera här. Jag har så mycket annat för mig så jag har varken tid eller ork. Vi säger så iallafall. Tänkte skala av lite på kroppen nu i maj och fokusera på kondition så igår blev det 45 minuter på ...

Av Helen Westerlund - 26 april 2017 22:17


Imorse klev jag upp halv 7 och gjorde frukost till Gabbe som kom hem från jobbet. Jag gick och la mig igen med honom och sov till halv 11. Är man trött så är man. Jag drog iväg till gymmet och körde ett ryggpass när jag vaknat. Rygg är ändå rätt s...

Av Helen Westerlund - 18 april 2017 00:31

Denna påskhelg har varit lång. Minst sagt. Har jobbat fredag-måndag och vi har varit en personal kort. Jag har suttit på vak men nu är det över. Och jag är helt slut. Jag har legat och sovit i soffan och ska flytta över till sängen strax. Det har var...

Ovido - Quiz & Flashcards