Alla inlägg den 21 april 2014

Av Helen Westerlund - 21 april 2014 22:29

Önskade imorse att denna dag skulle bli bra eftersom det är sista lediga dagen, och det blev den. Känns som jag hunnit med en del.

Tog en promenad med mamma på Brunnsjöberget som tog lite över en timme. Riktigt skönt i det underbara vädret!
Sen gick jag till Anna och vi tog ut hennes kanin och katter en stund. Vi satte oss sen i Sveaparken i solskenet och lyssnade på musik medan Missy sprang runt busade.

Anna, jag och mamma gick sedan till en av mammas tantvänner och fikade. Vi satt på balkongen och jag stektes sönder i värmen. Rena sommaren ju! Och jisses vad hon pratade. Gulliga lilla tant, men det tog typ en timme att gå därifrån för hon hade så mycket att berätta.

Anna och jag gick till Emma efter det och grillade korv och hade det trevligt. Råkade bränna en del bröd och korvar men äh, sånt händer haha. Halv 8 gick jag hem och duschade och såg sen på Talang och Hasslehoff.

Nu har jag krupit ner under täcket och ska sova så jag orkar upp imorgon bitti. Godnatt!

Av Helen Westerlund - 21 april 2014 10:20

Hade ju sovmorgon på onsdagen och var ledig torsdag tills idag. Imorgon ska jag upp tidigt igen alltså.

I fredags kollade jag lite film på tv, bl.a Sagan om ringen och sen dov jag hos Saara. Vi såg också på film och sen gick vi och la oss. Vaknade 8 på morgonen och käkade frukost och kollade film.

Jag gick hem och gjorde en kladdkaka med citronfluff (mums) och en liten påsksmörgås till mamsen och mig. Musse och Anna kom också förbi och åt lite kladdkaka.

Jag korkade upp flaskan, fixade mig och gick till Emma för lite festligheter. Kul att träffa alla tjejer igen! Några av oss gick över till Alice och Hannah och satt där en stund innan vi gick till Hotellet. Vi köade en timme för att komma in där. Inte så kul. Kvällen var iallafall kul men även lite fucked up. Blandade känslor.

Igår gick jag, Louise, Saara och Emma till Ica och köpte glass och njöt av solen. Efter det drog jag hem och började laga påskmiddag. Det blev bara Anna, mamma och jag men desto mer mat till oss. Jag gjorde bl.a Jansson med lax, pepparrotsfyllda laxrullar, gravad lax med primörer och laxtårta. Bara lax men det var gott! Vi satte oss sedan ner framför tvn och tittade på Sagan om konungens återkomst. Blev lite tårar men dom filmerna är verkligen bra!

Idag är det inte riktigt bestämt vad som ska hända. Det får vi se. Kan ju höra av mig senare möjligtvis. Är inte så bra på det men maybe. Adios!

Ovido - Quiz & Flashcards