Alla inlägg den 14 oktober 2013

Av Helen Westerlund - 14 oktober 2013 22:44

Hejsan. Tillbaka till Sverige, tillbaka till mitt hem, tillbaka till katterna, tillbaka till verkligheten igen.
Min helg på Åland var superbra! Alla tankar försvann och jag fick ha kul med mina fina vänner. Och självklart vara i huset jag växte upp i. Älskar Åland!
Vi kom fram till huset vid 11-tiden på fredagen och kikade då på Lejonkungen 3 och sen direkt i säng. På lördagen åkte jag, Emma och Alice till Mattsons i Godby (livsmedelsaffär) och handlade lite cider och mat. Sen åkte alla fem på en tripp till utkikstornet vid Soltuna sen in till stan till Alko (dvs åländska systembolaget) och handlade finfina flaskor. Sen blev det att kika på nya gallerian utanför stan och handla lite mat (Och cider). Hem och laga mat och sen började vi dricka. Vid klockan 10 drog vi till stan, till Arken (krogen). Krogen stänger klockan 4 på Åland men vi var mest nyktra så vi åkte runt två tror jag. Det var rätt kul ändå! Maaassa svenska hockeykillar!
På söndagen åt vi frukost och städade sen drog vi till färjan. Vi körde helt fel när vi var i Sverige igen. Ett tag var vi på E4an på väg till Stockholm. Illa haha. (Sorry om jag berättade väldigt ingående om min helg haha.
Men klockan halv 7 var vi hemma iallafall och nu är jag tillbaka till verkligheten igen.
Imorgon ska jag på någon grej som arbetsförmedlingen ordnat. Orkar inte. Men har sällskap av Julli iallafall. Tur!
Nu ska jag lyssna på deppmusik och sova
Godnatt på er!

Ovido - Quiz & Flashcards