Alla inlägg den 9 oktober 2015

Av Helen Westerlund - 9 oktober 2015 21:32

Har länge velat göra bananglass men har aldrig blivit av. Men det är ju så enkelt så inga ursäkter!

Är inte så förtjust i glass. Jag mår aldrig bra efteråt, ont i magen, äcklig mättnadskänsla osv. Därför är det perfekt att denna glass är nyttig och innehåller bara EN ingrediens - banan.

Ta några bananer, skiva i ganska små, likadana skivor och frys in i minst 2 timmar eller under natten.
Ta sen fram den skivade bananen och mixa länge tills det blir en krämig konsistens och njut.

Jag testade att mixa en banan med lite mjölk och frös in och en annan variant; hallonkvarg, frysta hallon och lite mjölk + en kiwiskiva och in i frysen.

Jag har inte testat någon av dom än men ska rapportera när jag smakat!

Av Helen Westerlund - 9 oktober 2015 21:23

Igår (torsdag) jobbade jag på Storhaga förskola 7-15. Vi gick på promenad till Trollskogen men vi stötte som tur var inte på några troll. Tycker om att jobba där för barnen är ändå snälla på den avdelningen.

När jag kom hem hade min kock lagat ugnspannkaka som var annorlunda men hur mumsig som helst!

Gabriel jobbade inatt så jag sov med honom till klockan 12, sen åkte vi till gymmet. Jag tränade ben/rumpa men det var lite halvflummigt. Istället för att göra tre set körde jag ett eller två mest. Jag gjorde djupa squats i smithmaskinen med 10kg för att ta ur det sista men knät kändes konstigt och tillslut knäppte det till. Testade vanliga squats också utan vikter men så knäppte det till igen. Får komma på vad felet är.

Jag lagade lax med honungsglaserade rotfrukter och blomkål till middag. Älskar verkligen blomkål!

Nu ser jag på Idol i brist på annat och snart gör min man mig sällskap för lite fredagsmys.
Ha det bra!

Ovido - Quiz & Flashcards