Av Helen Westerlund - 11 juni 2016 12:17

Gabbe spelar match just nu som jag sitter och tittar på. Jag gick hit så det blev en promenad på en halvtimme innan frukost. Jag åt en bar när jag kom fram.

Tar ju nästan alltid kort på min mat som jag inte lägger upp så slänger in dem här!

Av Helen Westerlund - 11 juni 2016 12:08

London var underbart, trots kylan. 10-14 grader utan varma kläder.

Vi kom fram vid 8 på morgonen och då började dagen. Utan någon sömn. Det har varit fullt upp mest hela tiden med att bocka av allt vi ville se.

Vi var på science museum, British museum, Naturhistoriska, London zoo, sett Buckingham Palace, Big Ben, London bridge, London eye, Little Venice, och gått i lite parker. Vi köpte latte på Starbucks och handlade på Primark. En sväng till China Town och Camden town tog vi och strosade på Oxford street. På kvällarna åt vi på pub och vi hann även med en Full english breakfast. Fruktansvärt ömma fötter på alltihopa också. Men allt en turist ska se har vi sett.

Jag älskade livet i London och åker gärna tillbaka!

Av Helen Westerlund - 1 juni 2016 05:30

Nu tar jag semester och far till London! Vi åkte 1 inatt och flyget går halv 7. Jag har inte sovit så är helt död..men det går nog.
Hade!

Av Helen Westerlund - 31 maj 2016 12:17

Har varit sjuk sen i onsdags och sovit jättemånga timmar på natten men imorse vaknade jag halv 10. Jag tog en pw innan frukost eftersom jag bara var tvungen att gå ut i det fina vädret! En kort vända men det räcker. Uppförsbacke mest hela vägen och värmen gjorde det ganska jobbigt ändå!

Sen satte jag mig och solade en timme och nu har jag precis ätit frukost. Lättyoghurt med blåbär, solrosfrön och linfrön. Självklart satt jag ute (i skuggan) och åt!

Av Helen Westerlund - 25 maj 2016 13:30

Den här månadens box innehåll var bra tyckte jag.

-En tidning med recept och fakta om linser och bönor
-Finax müsli, palsternacka, björnbär och pumpafrö
-Tre smoothies från Semper
-Premium choklad, kakao saltlakrits
-Röda linser från Risenta
-Bar, goji'n'almonds från Parrots
-Bar, pumpafrö och honung från Friggs

Tyckte detta var en perfekt box med sånt jag tycker om!

Av Helen Westerlund - 20 maj 2016 22:10

Lite mat/frukostbilder som jag inte lagt ut. Jag har börjat på nytt jobb och jobbar nu en massa. Jag är ledig en dag på 12 dagar. Alla andra tar helg idag, jag laddar för morgonpass på korttids.
Det känns lite som förut nu, när man hade en massa jobb. Nu har jag 3 stycken och det räcker gott och väl.
Det är alltså min ursäkt till dåligt uppdaterade!

Av Helen Westerlund - 20 maj 2016 22:04

Till frukost blev det proteingröt från HW, toppat med bär. Nässelbröd som mamma bakat med vår egen ruccola på och en shake med pwo från Femimal.

Sen blev det en långpromenad runt Ljustern. I varje uppförsbacke joggade vi. Regnigt var det men det var faktiskt bara skönt.

Lunch blev pasta carbonara från igår.

Till kvällsmat gjorde jag äntligen min älskade risotto. Love it! Rev i zucchini och som all annan mat denna dag toppade jag med ruccola.

Av Helen Westerlund - 7 maj 2016 12:39

Idag är det lördag och cheatday så struntade i gröten och tog två mackor och en persika och satte mig på balkongen och njöt.
Det är visserligen skugga på balkongen hela dagen nästan men jag brände mig ju rejält i solen igår så det passade bra.

Har legat ute och läst i solen nu (solat ryggen) och ska strax fara iväg till Rättviks marknad. Tänkte leta efter något flottigt och smaskigt att äta.

Jag har skött mig bra denna vecka med maten. Har ätit sallad eller tagit en shake och till kvällen en frukt.

Men som sagt, idag blir det fläsk!