Alla inlägg den 25 februari 2015

Av Helen Westerlund - 25 februari 2015 22:28

Gick upp klockan 8 imorse för att träffa han på bemanningen klockan 9. Han ställde lite frågor och frågade om jag var intresserad av att börja arbeta nu som vikare. Självklart svarade jag och så skrev vi på anställningspapper osv. Till en början skulle jag få 113 kr/timme men när han fick reda på att jag har 119 kr/timme nu på Erikshjälpen höjde han till 117 kr för att jag inte skulle vilja stanna där. Super! Ska på introduktion i början av mars. Så jag ska börja arbeta på äldreboende! (Om allt går som det ska).

Det betyder att det här är min sista vecka på Erikshjälpen. Det kom lite hastigt. Jobbar lördag också så har tre dagar kvar. Vill inte lämna mina underbara kollegor.

Jobbade iallafall 9:30 - 18:10. Var mycket folk idag och långa köer ett tag. Blev nästan kaos där första timmarna. Så nu kan ni väl gissa att jag är helt slut. Ska blir skönt att få sova. Vi hade bokfrossa idag så jag köpte två kokböcker till mig och en till mamma. Två panelgardiner, en skjorta, en magnet och några tidningar slank ner i påsen också. Ops.

Godnatt på er!

Ovido - Quiz & Flashcards