Alla inlägg den 15 april 2015

Av Helen Westerlund - 15 april 2015 21:57

Tillbaka på Erikshjälpen och det känns helt okej! Är ju inte så långa dagar där nu (7-13).

Igår tränade jag ben/rumpa på gymmet + 10 min mage. Ett grymt pass. Nästan iallafall. Körde extra många set på både squats och benpress (heter det så?) än vad jag brukar.
Vanliga squats 10 reps 2 set
Sumo squats 10 reps 2 set
Squats med fötterna tätare ihop 10 reps 2 set

På benpressen körde jag som vanligt 10 reps 3 set på 50 kg och la till 10 reps med mindre och mer avstånd mellan fötterna. Efter det 10 vanliga, 10 ihop och 10 vanliga, utan paus.
Fick bra pump i rumpan och såg att träningen gett resultat. Blev så glad!!

Närmare kvällen kom G hit och vi såg på Dawn of the Dead, ett avsnitt Misfits och jagade katterna ute som bara ville jävlas.

Vi (han) vaknade klockan halv 6 fastän jag hade sovmorgon till halv 8. Cyklade till Trollet och vikarerade i köket till klockan 14, städade på Gläntan till 15 och jobbade sen på Erikshjälpen till klockan 18. Tre jobb på en dag. Var rätt slut när jag kom hem.

Ska strax sova gott. Är så trött. Godnatt!

Ovido - Quiz & Flashcards