Alla inlägg den 21 april 2015

Av Helen Westerlund - 21 april 2015 21:26

Upp klockan 6 imorse och iväg till Norden igen. Det gick bra idag också. Det var så fint väder ute så vi gick ut och promenerade lite och drack kaffe på gården. Det enda var väl att vi var fyra stycken på en avdelning så jag kände mig rätt överflödig. Visste inte riktigt vad jag skulle göra. Men så kommer det ju inte vara när jag jobbar sen.

Slutade halv 4 och cyklade till Gläntan och städade. Blev klar just före halv 6 och stannade en stund på gymmet på väg hem. Skulle köra ett benpass men jag var så trött i kroppen att jag inte orkade någonting. Kändes som jag skulle svimma och var helt gråtfärdig. Blev bara en halvtimme men hann med det viktigaste iallafall.

När jag kom hem tog jag en dusch och gjorde några matlådor, sen slängde jag mig i soffan och drog igång en ny serie - Jericho. Såg tre avsnitt men somnade under sista. Verkar vara en spännande serie. Lite som Under The Dome.

Olympica hörde av sig och frågade om jag kunde ta över städningen på Trollet också. 1,5 h fyra dagar i veckan. Jag har ju så svårt att säga nej. Vill att alla ska vara nöjda, gärna på min bekostnad. Men jag känner redan nu att fyra jobb är för mycket och med ett femte skulle jag definitivt gå in i väggen. Så jag måste nog tacka nej till det och har även funderat på att sluta på Gläntan också. Fast gillar ju det jobbet.
Ajja, nu ska jag sova så jag orkar morgondagen! Det där får jag tänka över en annan gång.

Ovido - Quiz & Flashcards