Alla inlägg den 27 mars 2015

Av Helen Westerlund - 27 mars 2015 22:39

Gick upp vid 10 och käkade frukost. Jag ville testa något nytt så gjorde kesogröt. Hade 1 dl glutenfria havregryn, ca 4 msk keso, 1 msk solrosfrön, 1 tsk linfrön, 1 msk jordnötssmör och lite salt. Kokade gröten tills keson smällt. Gröten blev väldigt krämig och smakade rätt ostigt. Ganska gott men ostsmaken tog över lite för mycket.

Gick till gymmet och körde ben/rumpa. Värmde upp på crosstrainern i 5 minuter, ben/mage i 40 minuter och till sist 15 minuter mage. En trevlig man började prata med mig och frågade vart jag kom ifrån osv. Blir så glad av såna människor!
Avslutade gympasset med 20 minuters solning.

Anna och jag gick hem till mig och delade på en plankstek som Musse köpt till oss. Vi kollade runt på Youtube och åt sen lite frukt.

Middag blev en snabb sallad på isbergssallad, tomat, gurka, paprika, keso och en skiva rostbiff. Lite olivolja och vinäger över det. En lätt och god måltid!

Imorgon är det högskoleprovet så det är läggdags för mig nu så jag är pigg tills imorgon. Nu för tiden är jag van att gå upp klockan 7 så det är nog inga problem med det. Godnatt!

Ovido - Quiz & Flashcards