Alla inlägg under mars 2015

Av Helen Westerlund - 2 mars 2015 20:49

Trodde jag skulle få känna av lite ledighet men imorse ringde dom från Olympica och behövde mig i disken. Nu när det är bar mark kunde jag ta cykeln och slapp stressa ihjäl på morgonen. Jobbade 9-14:30. Älskar att tiden går så fort där! Ska även jobba där igen imorgon. 8-14:30. Skulle egentligen haft myskväll ikväll med fint sällskap men jobb går ju före. Orkar inte upp på morgonen om jag har sovsällskap.

Efter jobbet och en chiapudding gick jag en promenad. Solen lyste och luften var så skön. Sen blev det SoA och Farmen. Just nu ser jag på Stjärnorna på godset och väntar på tårtan i ugnen. Mamma fyller ju år imorgon! Och jag har namnsdag idag - Erna.

Avslutar denna kväll med vaniljkvarg, jordgubbar och Jamie Oliver! Gokväll

Av Helen Westerlund - 1 mars 2015 23:19

Blev ett andra träningspass idag. Med Anna.
Vi körde efter en "Sunday workout" från instagram. Mycket svettigt men skönt! Ca 30 minuter.
Vi la på 2 minuters wall sit och en magövning också. Älskar den brännande känslan i magmusklerna!!

Jag var ganska slutkörd efter mitt benpass på gymmet men jag körde på så gott jag kunde. Min uppgift är väl egentligen att pusha Anna haha.

Till middag blev det en lax och räksallad. Romansallad, babyspenat, tomat, gurka, handskalade räkor, lax, rom och lite romsås från lunchen. Vinäger, olivolja och lite citron över det.

Till kvällen gjorde jag en smaskig sak på vaniljkvarg, jordgubbar och banan toppat med jordnötssmör, solrosfrön och citronmeliss. Hur gott som helst! Hade kunnat äta mycket mycket mer! Underbara vaniljkvarg.

Av Helen Westerlund - 1 mars 2015 23:08

Vaknade tidigt imorse trots att jag somnade närmare halv 4. Drack några glas citronvatten och har inte varit bakis över huvud taget idag. Hur skönt är inte det?

Jag såg några avsnitt SoA samtidigt som jag åt en banan och blåbärssmoothie till frukost. Till lunch gjorde jag ugnsstekt lax, curryris, romsås, sparris och sallad. Jättegott! Sen gick jag till gymmet för att träna ben och rumpa.

Började med 5 minuter på bandet. Lutning 7,0 hastighet 6,5 och därefter styrketräning i 50 minuter. Trodde jag skulle vara rätt slö och svag idag men blev ett riktigt bra pass. La på extra vikter och så var jag helt själv och då kör jag alltid på bättre.

Har inte mått bra över min kropp den sista tiden. Har varit så svullen och "plufsig" känns det som. Idag innan gymmet, efter lunchen, hade jag ändå en bra form tycker jag. Skönt att få se lite av det man kämpar för. Tyckte allt kändes hopplöst häromdan och att jag aldrig kommer kunna få kroppen jag vill men jag måste tro på mig själv! Och fortsätta kämpa såklart.

Av Helen Westerlund - 1 mars 2015 18:25

Igår efter sista dagen på jobbet (buhu kommer sakna dom så mycket!) städade jag lägenheten och sen kom Julia hit. Vi drack lite och åkte till Borlänge. Först gick vi till Lips och tog en varsin cider och sen drog vi vidare till Liljan. Klockan ett gick vi ut därifrån och gick och käkade hamburgare istället. Efter det åt vi en pizza. Haha vi hade så ont i magen. Fattar inte ens varför vi köpte en pizza?
Vi tog bussen hem klockan halv 3 sen. Hade en rolig kväll! Har inte druckit och varit full sen i början på januari. Har tröttnat rejält på det.

Lovade mig själv att det skulle bli en rolig kväll utan killar, för mycket alkohol och ångest och det lyckades jag väl med. Har inte varit bakis alls idag vilket är hur skönt som helst!

Ovido - Quiz & Flashcards